Vem vågar ta efter förskolans tänk i "skolans värld"
Nu är det bara en dag kvar sedan är min kära E åter tillbaka på förskolan efter en lång och skön sommarlov. Jag har frågat honom ett ex antal gånger om han har saknat sina fröknar, vänner och förskolan då brukar han svara med ett ja eller ett nickande huvud. Som förälder blir jag så oerhört glad att E fortfarande går i förskolan, den viktigaste och mest utvecklingsbara verksamheten. Han går tillbaks till en verksamhet som erbjuder en miljö där varje individ känner sig välkommen. Jag älskar förskolor, jag älskar pedagoger som brinner för att utveckla förskolans miljö lika mycket som sin pedagogiska roll. När man utvecklar eller bygger upp en avdelning på förskolan så tycker jag att man ska försöka ha med sig barnen antingen bredvid sig eller i tanken t.ex att det finns något för den hyperaktive, den finns något för den lugna, det finns något för varje individs intresse allt det skall synliggöras i förskolans miljö.